مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 04:552021-05-14اقتصادي

روایتی از روزهای پرکار برنج کاران مازندرانی


رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال بیشتر کشاورزان مازندران به سمت کشت مکانیزه روی آوردند، به طوری که سطح نشاکاری مکانیزه به 140هزار هکتار رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، پای کرونا به میان جامعه باز شد و مشکلات و دردسرهایی بسیاری به همراه داشت که برای برنج کاران استان مازندران نیز روزهای پرتب و تابی رقم زده است.

امسال دومین سالی است که برنج کاران مازندران در روزهای کرونایی اقدام به کشت برنج می کنند و همین موضوع امسال آنان را زودتر وارد شالیزارها کرد و به پیشواز کشت برنج رفتند.

باتوجه به شیوع ویروس کرونا کشت مکانیزه؛ بهترین گزینه برای کشاورزان بود که البته برایشان مزیت هایی به همراه داشت که کشاورزانی که شرایط داشتند از این موضوع استقبال کردند و خیلی به نفع آنان شده است.

در کنار تامین نهاده های کشاورزی یکی از مسائلی که این روزها فکر و ذهن برخی از کشاورزان مازندرانی که امکان کشت مکانیزه نداشتند را به خود مشغول کرده بحث هزینه های کارگری است که دستمزد 300 هزار تومانی برای کارگران نشاکار دردسر جدیدی بوده این روزها در کنار همه مشکلات عرصه را بر کشاورزان تنگ کرده است.

این روزها روزهای پُرکار برنج کاران مازندران بوده که با چاشنی افزایش هزینه های کارگری عجین شده است، روزهایی که شالیکاران را خیلی ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از روزهای پرکار برنج کاران مازندرانی

روایتی از روزهای پرکار برنج کاران مازندرانی