مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 02:352021-05-13پزشكي

شبکه توزیع دارو در کشور چه مشکلاتی دارد؟


پژوهشگران با انجام مطالعه ای مشکلات شبکه توزیع دارو در کشور را بررسی کردند و راهکارهایی برای رفع معضلات این شبکه ارائه دادند.

- پژوهشگران با انجام مطالعه ای مشکلات شبکه توزیع دارو در کشور را بررسی کردند و راهکارهایی برای رفع معضلات این شبکه ارائه دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه توزیع دارو یکی از مهم ترین ارکان نظام دارویی کشور است و نقش مهمی در دسترسی آسان و سریع به دارو دارد.

بر همین اساس پژوهشگران با انجام یک مطالعه وضعیت شبکه توزیع دارو در ایران را بررسی کرده و آسیب ها و راهکارهای اصلاحی آن را از دیدگاه فعالان این صنعت شناسایی کردند.

برای انجام این پژوهش کاربردی با 17 نفر از عاملین توزیع و متخصصین صنعت دارو؛ اعم از مدیران عامل و معاونان بازرگانی شرکت های پخش و مسئولین فنی داروخانه مصاحبه انجام شد.

این مطالعه در چهار مرحله مستندسازی وضع موجود، شناسایی عارضه ها، شناخت عارضه های اولویت دار، ریشه یابی و ارائه راهکار انجام گرفت.

در این مطالعه 11 عارضه برای شبکه توزیع دارو شناسایی شد.

این عوارض شامل موارد زیر بودند.

- در دسترس نبودن یا کمبود دارو؛ - عرضه داروهای نزدیک به انقضاء؛ - عرضه داروهای تقلبی؛ - فروش بی رویه داروهای بدون نسخه؛ - فعالیت بازار سیار؛ - نوسانات شدید قیمتی؛ - عدم تعامل کافی با مصرف کننده در داروخانه؛ - هزینه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه توزیع دارو در کشور چه مشکلاتی دارد؟

شبکه توزیع دارو در کشور چه مشکلاتی دارد؟