مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 21:202021-05-13اجتماعي

تومورهای سرطانی پنهان در شهرها


کلانشهرها الگوی رشدشان بیشتر از اجتماعات انسانی، به تومورهای سرطانی شبیه شده است، و ظاهرا متولیان شهرسازی تنها راهکاری که به نظرشان می رسد، - کلانشهرها الگوی رشدشان بیشتر از اجتماعات انسانی، به تومورهای سرطانی شبیه شده است، و ظاهرا متولیان شهرسازی تنها راهکاری که به نظرشان می رسد، خراشیدن و سوراخ کردن شهر با احداث اتوبان و تونل و زیرگذر و روگذر، فقط و فقط برای سریع تر طی کردن مسیر و نه کوتاه تر کردن آن، است.

نتیجه این می شود که ساکنان اصلی تهران اتومبیل ها هستند و انسانها تنها ضمایمی هستند که به اتومبیل ها و موتورسیکلت ها چسبیده اند.

این دیدگاه بابک انالو - کارشناس هنری و هنرمند معمار - است که در یادداشتی، به بررسی معضلکلانشهری چون تهران پرداخته و در پایان، راه حلی هم پیشنهاد کرده است.

انالو برای بخش فرهنگ عمومی ایسنا نوشته است: بیاید فرض کنیم که شما صاحب یک کارگاه نجاری هستید و در این کارگاه ملزومات ساختمانی تولید می کنید.

فرض کنیم که کارگاه شما جایی در جاده مخصوص تهران-کرج به عنوان یک منطقه متناسب برای کارهای صنعتی، واقع شده و سعی کرده اید در انتخاب محل زندگی خود حداقل فاصله با محل کار را در نظر بگیرید.

بنابراین به طور مثال در محله جنت آباد زندگی می کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تومورهای سرطانی پنهان در شهرها

تومورهای سرطانی پنهان در شهرها