مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 17:502021-05-13بين الملل

کاخ سفید: موضع ما در قبال فلسطین همچنان راه حل دو کشور است


سخنگوی کاخ سفید بار دیگر خواستار کاهش تنش در سرزمین های اشغالی فلسطین شد و گفت موضع این دولت، راه حل دو کشور برای یک نتیجه صلح آمیز است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز پنج شنبه خود در پاسخ به اینکه آیا آمریکا نقش واسطه برای کاهش تنش در سرزمین های اشغالی فلسطین را دارد، افزود: نقشی که ایفا می کنیم تعامل نه تنها با فلسطینی ها و اسراییلی ها با هدف کاهش خشونت و دستیابی به ثبات است بلکه با شرکای کلیدی در منطقه هم در تماس هستیم.

وی ادامه داد: ما با قطر، تونس و مصر و هر کسی که نقش مهمی را ایفا کند، و از طریقی هم با حماس مذاکره داریم.

ما در چند روز گذشته در سطح عالی رتبه با مقامات فلسطینی و اسراییلی تماس داشته ایم و همانطور که می دانید روز گذشته رییس جمهوری بایدن با نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و همچنین وزیر خارجه با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت کردند.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: نقش ما نه تنها صحبت با فلسطینی و اسراییلی برای حرکت به سمت تنش زدایی است بلکه مذاکره با شرکای کلیدی ما در منطقه است همانگونه که همه برای رسیدن به صلح کار می کنیم.

ساکی یادآور شد در تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو بر حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود تاکید شد و اظهار کرد: از نظر ما حملات راکتی حماس به مناطق غیرنظامی، دفاع از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ سفید: موضع ما در قبال فلسطین همچنان راه حل دو کشور است

کاخ سفید: موضع ما در قبال فلسطین همچنان راه حل دو کشور است