مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 10:102021-05-13پزشكي

عمر پادتن های کووید-19 چقدر است؟


محققان ایتالیایی دریافتند پادتن های ویروس کرونا که در اثر ابتلا به کووید 19 در بدن بیماران تولید می شود، به مدت هشت ماه پس از ابتلا به بیماری در بدن آن ها باقی می ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایرنا به نقل از ساینس نوشت: این تحقیقات با مطالعه 162 بیمار که در جریان موج اول پاندمی در بیمارستان بستری شدند، انجام گرفت و در آن مشخص شد صرفنظر از شدت بیماری، سن بیماران یا وجود سایر عوامل بیماری زا، پادتن های کووید 19 به مدت هشت ماه در بدن بیماران بهبودیافته باقی می مانند.

براساس این تحقیقات در صورتی که بدن طی 15 روز از آلودگی به ویروس، پادتن های کووید 19 تولید نکند، شخص دچار علایم شدید بیماری خواهد شد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفندماه 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشور ها ویروس کرونا تاکنون حدود 155 میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و 240 هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید19 جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمر پادتن های کووید-19 چقدر است؟

عمر پادتن های کووید-19 چقدر است؟