مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 07:302021-05-13پزشكي

توسعه ایمپلنت مغزی با پروتیین ماهی خون آشام


دانشمندان دانشگاه واشنگتن راهی برای کنترل مغز انسان با استفاده از پروتیین موجود در بدن یک ماهی به نام ماهی خون آشام یافتند.

پروتیین موجود در مکنده ماهی می تواند به درمان اعتیاد، - دانشمندان "دانشگاه واشنگتن" راهی برای کنترل مغز انسان با استفاده از پروتیین موجود در بدن یک ماهی به نام "ماهی خون آشام" یافتند.

پروتیین موجود در مکنده ماهی می تواند به درمان اعتیاد، اضطراب و افسردگی کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان آمریکایی برای خاموش کردن مدارهای مغزی مرتبط با اعتیاد، اضطراب و افسردگی از پروتیین مکنده ماهی که از نژاد ماهی بی آرواره باستانی شبیه مارماهی است، استفاده کردند.

در این مطالعه محققان ژنی را از یک پروتیین به نام پاراپینوپسین (parapinopsin) گرفتند و دریافتند که آنها می توانند مغز را از طریق ارتباط نورون ها با یکدیگر کنترل کنند.

پاراپینوپسین به نور پاسخ می دهد و این موضوع به دانشمندان اجازه می دهد تا با کمک پرتوهای نور، مدار را خاموش یا مجدداً فعال کنند و رفتارهای پاداش را تغییر دهند که این امر می تواند به ایمپلنت مغز و درمان منجر شود.

مبتلایان به اعتیاد، اضطراب و افسردگی ممکن است اغلب آرزو داشته باشند که چنین اتفاقی برایشان رخ دهد که این کشف می تواند آنها را به آرزویشان نزدیک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه ایمپلنت مغزی با پروتیین ماهی خون آشام

توسعه ایمپلنت مغزی با پروتیین ماهی خون آشام