مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-05-13بين الملل

تاکید نمایندگان پارلمان قزاقستان بر لزوم تقویت حفاظت از اماکن آموزشی


نمایندگان پارلمان قزاقستان خواستار تشدید کنترل صدور مجوز برای دریافت اسلحه گرم و همچنین تقویت حفاظت از مراکز آموزشی در این کشور شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نمایندگان پارلمان قزاقستان خواستار تشدید کنترل صدور مجوز برای اسلحه گرم و همچنین تقویت حفاظت از مراکز آموزشی شدند.

این پیشنهاد را نمایندگان حزب سیاسی آق ژال  قزاقستان به عسکر مامین نخست وزیر این کشور ارائه کردند.

آندری لینیک عضو حزب آق ژال  قزاقستان ضمن قرائت این درخواست به واقعه غم انگیز اخیر که در یکی از مدارس شهر قازان فدراسیون روسیه اتفاق افتاد اشاره کرد که در نتیجه آن یک جوان 19 ساله چندین دانش آموز را به قتل رساند.

وی افزود: به نظر می رسیدکه چنین فجایعی در آن طرف اقیانوس رخ می دادند، اما این واقعیت که چنین اتفاق در فدارسیون روسیه، کشور همسایه ما، جایی که مقررات مربوط به گردش سلاح و امنیت امکانات آموزشی بسیار سخت است، به وقوع پیوست.

این مقام قزاقی ادامه داد: این اتفاق ما را نگران و مجبور می کند دوباره به الزامات در قانون گذاری در زمینه ایمنی ضد تروریستی مدارس و موسسات پیش دبستانی خود توجه کنیم.

بنابر سخنان وی، در قزاقستان حفاظت از امکانات آسیب پذیر در برابر تروریسم بسیار ضعیف است برای مثال در موسسات آموزشی با ظرفیت حداکثر 3 هزار محصل، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید نمایندگان پارلمان قزاقستان بر لزوم تقویت حفاظت از اماکن آموزشی

تاکید نمایندگان پارلمان قزاقستان بر لزوم تقویت حفاظت از اماکن آموزشی