مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 23:402021-05-12سياسي

پاداش روزه داران از نگاه امام خمینی (س)


در منابع دینی عید فطر پاداش روزه داران معرفی شده است.

امام خمینی در این باره میفرماید: من بعید نمیدانم که بعد ماه مبارک که مسلمین به ضیافت الله دعوت شده اند و دوره ضیافت را گذراندند، - پایگاه خبری جماران: یکی از مهمترین اعیاد مسلمانان عید فطر است.

روز اول ماه شوال پایان یک ماه روزه داری و میهمانی خداوند، روز عید فطر نامیده شده و در منابع دینی عید فطر پاداش روزه داران معرفی شده است.

زکات فطره، حرمت روزه در عید فطر، غسل کردن، قرائت قرآن، نماز عید فطر و دعا و احیا برخی آدابی هستند که برای شب و روز عید فطر بیان شده است.

در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: فاذا کانت لیله الفطر و هی تسمّی لیله الجوائز، أعطی الله العاملین أجرهم بغیر حساب(امالی مفید، ص 232)؛ چون شب عید فرا رسد که شب جوایز نامیده شده است، خداوند پاداش عمل کنندگان را بی حساب عنایت میفرماید.

امام باقر(ع) نیز از قول پیامبر اسلام(ص) میفرماید: قال النبی(ص): إذا کان اوّل یوم من شوال نادی مناد: یا ایّهاالمؤمنون إغدوا إلی جوائزکم(من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 511)؛ آنگاه که روز اول شوال فرا می رسد، منادی ندا می دهد: ای مؤمنان در این صبحگاهان بشتابید برای جوائزتان (پاداش روزه داران) امام خمینی در این باره میفرماید: من بعید نمیدانم که بعد ماه مبارک که مسلمین به ضیافت الله دعوت شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاداش روزه داران از نگاه امام خمینی (س)

پاداش روزه داران از نگاه امام خمینی (س)