مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 20:202021-05-12بين الملل

عید سعید فطر؛ جشن رستگاری و بندگی


اگر پایان روز با شب است و سلام با خداحافظی، تولد با مرگ، حج با قربان، پایان رمضان نیز عید فطر است، روزی که استغفارها و دعاها و اشک ها به بار می نشیند و جوهر وجودی انسان ناب می گردد تا آغاز شود راه جدیدی برای بندگی.

- ایسنا/کردستان اگر پایان روز با شب است و سلام با خداحافظی، تولد با مرگ، حج با قربان، پایان رمضان نیز عید فطر است، روزی که استغفارها و دعاها و اشک ها به بار می نشیند و جوهر وجودی انسان ناب می گردد تا آغاز شود راه جدیدی برای بندگی.

چه دلگیر است طنین نوای الوداع الوداع از گلدسته های مساجد شهر وقتی که می دانی می رود ماه خوب بندگی، ماه مهربانی، دقیقه های زیبای سحری، لحظه های ناب افطار و شب های زیبای قدر و چه خوش است شنیدن نوایی که ما را فرامیخواند به عید وصال و مهربانی.

عید فطر عید پیروزی ایمان، عید غلبه انسان بر شیطان، عید شکست نفس اماره و عید رسیدن به دعاها و وصال ها است، آری عید فطر آغاز راهی است برای بندگی.

عید فطر در کردستان هرساله با نزدیک شدن به عید سعید فطر ولوله ای در شهر برپا بود، خانواده ها در تکاپو بودند تا همگی از دختر و پسر گرفته تا عروس و دامادها و نوه ها و نتیجه ها دور یک سفره در منزل بزرگ خانواده جمع شوند و این عید مبارک را در کنار یکدیگر جشن بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عید سعید فطر؛ جشن رستگاری و بندگی

عید سعید فطر؛ جشن رستگاری و بندگی