مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 18:202021-05-12سياسي

وداع با رمضان نشانه زنده بودن این ماه است


وداع با ماه رمضان زمانی معنا پیدا می کند که مؤمن برای ماه رمضان روح و حقیقتی زنده و تأثیرگذار قائل بوده و با آن کاملاً مأنوس است.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: وداع با ماه رمضان زمانی معنا پیدا می کند که مؤمن برای ماه رمضان روح و حقیقتی زنده و تأثیرگذار قائل بوده و با آن کاملاً مأنوس است.

حجت الاسلام مجتبی بیرانوند در گفت وگو با ایسنا ضمن تأکید بر تلاش برای حفظ دستاوردهای ماه رمضان، اظهار کرد: در ادعیه امام سجاد(ع) وداع با ماه رمضان طوری ترسیم شده که گویی با یکی از شریف ترین مصاحب خود وداع می کنند.

وی ادامه داد: ماه رمضان دارای باطن و حقیقتی است که برای ما این حقیقت در روز قیامت ظهور پیدا می کند اما برای اولیاء الهی که چشم حقیقت بین دارند این باطن همین الان نمایان است، بنابراین ماه رمضان برای اولیاء الهی عید است، وداع هم زمانی معنا پیدا می کند که مؤمن برای ماه رمضان روح و حقیقتی زنده و تأثیرگذار قائل بوده و با آن کاملاً مأنوس است.

بیرانوند تصریح کرد: آن کسی که با ماه رمضان مأنوس و همرا نبوده اصلاً نمی داند که روزهای رمضان کی آمده و رفته و به تعبیر بعضی از بزرگان اصلاً وداعی ندارد؛ لذا ناله های جانکاه و سوزناک امام سجاد(ع) و بزرگان دین در وداع از ماه مبارک رمضان نشان از این حقیقت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وداع با رمضان نشانه زنده بودن این ماه است

وداع با رمضان نشانه زنده بودن این ماه است