مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 14:102021-05-12بين الملل

آغاز اجرای پروژه های آبخیزداری در ده نمک آرادان


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان از آغاز اجرای پروژه های آبخیزداری در منطقه ده نمک این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مهدی حسینی اظهار کرد: اجرای پروژه های آبخیزداری در راستای مدیریت منابع خاک و آب بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: آبخیزداری با کنترل و مهار سیلاب ها، در جلوگیری از حوادث غیرمترقبه نقش مهم و اساسی دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان افزود: این پروژه با هدف جلوگیری از خروج روان آب های سطحی و بالا بردن نفوذپذیری خاک منطقه از عملیات بند خاکی استفاده خواهد شد.

حسینی با اشاره به وضع بحرانی سفره های زیرزمینی در حوزه ده نمک گفت: اجرای عملیات احداث بندهای خاکی به حجم 19 هزار و 300 مترمکعب در سال جاری در منطقه حوزه ده نمک، تنگه خوشاب رود آغاز شده است.

وی یکی از ویژگی های بارز این عملیات را پیشگیری مهار سیل، بهره برداری از سیلاب، تغذیه آبخوان ها و مقابله با پیامدهای خشک سالی در راستای حفظ تعادل اکولوژیک و اصلاح کاربری اراضی عنوان کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان بیان کرد: تنها راهکار اصلی تحقق ایجاد تعادل بین ذخیره نزولات و مصرف، اجرای جدی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اجرای پروژه های آبخیزداری در ده نمک آرادان

آغاز اجرای پروژه های آبخیزداری در ده نمک آرادان