مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 11:152021-05-12اقتصادي

کارایی 84 درصدی واکسن مشترک ایران و کوبا کرونا بدون دریافت یادآور


رییس موسسه انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن مشترک ایران و کوبا در فازهای قبلی نشان داد که این با دو دوز می تواند بیش از 84 درصد کارایی را داشته باشد و اینکه تنها واکسنی است که یادآور آن هم کنارش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، دکتر علیرضا بیگلری رییس موسسه انستیتو پاستور ایران ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا مشترک ایران و کوبا در این شهرستان، اظهار کرد: این واکسن در فازهای قبلی نشان داد که این با دو دوز می تواند بیش از 84 درصد کارایی را داشته باشد و اینکه تنها واکسنی است که یادآور آن هم کنارش است.

وی افزود: افرادی که این واکسن را دریافت می کنند در فاصله یک تا 9 ماه از آخرین تزریق می توانند دوز یادآور را نیز درخواست کنند و بزنند که اگر این کار انجام شود ایمنی واکسن به 100 درصد خواهد رسید.

بیگلری با اشاره به اینکه هیچ واکسنی دوز یادآورش در کنارش آماده نیست، تصریح کرد: مهم تر اینکه هیچ واکسنی نتوانسته این ادعا را بیان کند که به اثربخشی صد در صد می رسد که خوشبختانه در رابطه با این واکسن محقق شده است.

رییس موسسه انستیتو پاستور ایران اضافه کرد: این واکسن نه تنها قادر است با بازمهندسی به جهش های جدید پاسخ بدهد بلکه باعث می شود همزمان یک را چند جهش را پوشش دهیم و واکسن را کارآمد و موفق تر به صحنه بازگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارایی 84 درصدی واکسن مشترک ایران و کوبا کرونا بدون دریافت یادآور

کارایی 84 درصدی واکسن مشترک ایران و کوبا کرونا بدون دریافت یادآور