مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 10:402021-05-12اجتماعي

اولین بزغاله وحشی در منطقه الموت استان قزوین به دنیا آمد


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: اولین بزغاله کوهی در منطقه الموت غربی استان قزوین به دنیا آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، مهران شنتیایی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان این که،  اولین بزغاله کوهی منطقه الموت غربی استان قزوین به دنیا آمد، گفت: بزهای کوهی پس از 160 روز بارداری به مناطق سخت گذر (ارتفاعات 1500متری ) و شکاف کوه ها در مناطق حفاظت شده می روند و وضع حمل می کنند و فصل بهار زمان زایش وحوش به شمار می رود و این مهم مسئولیت محیط بانان در حفاظت از وحوش ساکن در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان را دو چندان کرده است.

وی تصریح کرد  : بزهای ,وحشی اغلب دو قلو می زایند  و علت زادآوری خوب این گونه جانوری در مناطق مختلف استان ، امنیت حاکم بر مناطق و تغذیه مناسب است.

شنتیایی ادامه داد: با هدف جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و زادآوری بهتر حیات وحش، ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی مناطق را کنترل می کنند تا فضای آرام و مطلوب ایجاد شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین از ممنوعیت ورود افراد به زون های حساس مناطق مختلف زیست محیطی خصوصا مناطق تحت مدیریت محیط زیست خبر داد و گفت: هیچ مجوزی برای بازدید از این مناطق تا پایا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین بزغاله وحشی در منطقه الموت استان قزوین به دنیا آمد

اولین بزغاله وحشی در منطقه الموت استان قزوین به دنیا آمد