مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 10:252021-05-12دانش

ساخت کوچکترین تراشه قابل تزریق جهان


محققان دانشگاه میشیگان موفق به توسعه تراشه های کوچک، بی سیم و قابل تزریقی شده اند که این تراشه ها با استفاده از امواج فراصوت قابلیت نظارت بر فرایندهای بدن را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه کلمبیا در تازه ترین پژوهش های خود موفق به توسعه تراشه های کوچک، بی سیم و قابل تزریقی شده اند که این تراشه ها با استفاده از امواج فراصوت قابلیت نظارت بر فرایندهای بدن را دارند.

کوچک سازی مداوم الکترونیک در مورد مواردی که ممکن است در بدن خود برای نظارت و بهبود سلامت خود قرار دهیم، امکانات مهیجی را ایجاد می کند.

مهندسان دانشگاه کلمبیا با ارائه کوچکترین سیستم تک تراشه ای که تاکنون ایجاد شده است، نسخه کوچکی از این فناوری را نشان داده اند که می تواند با سوزن زیر پوست برای اندازه گیری درجه حرارت داخل بدن و احتمالاً خیلی موارد بیشتر کاشته شود.

از ایمپلنت هایی به اندازه کفشدوزک که میزان اکسیژن را در بافت های عمیق بدن ردیابی می کنند تا حسگرهای کوچک که سیگنال های عصبی را در زمان واقعی کنترل می کنند، دانشمندان در مورد عملکرد دستگاه های الکترونیکی کوچک اقدامات بزرگی را انجام می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت کوچکترین تراشه قابل تزریق جهان

ساخت کوچکترین تراشه قابل تزریق جهان