مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 10:202021-05-12اقتصادي

2 درصد تبلت های بازار قاچاق نیست/ رجیستری «تبلت» به کجا رسید؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس بند ح تبصره 8 قانون بودجه 1400، نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف کردند تا کلیه تبلت ها، - 2 درصد تبلت های بازار قاچاق نیست/ رجیستری تبلت به کجا رسید؟ بر اساس آمارها در سال 1399 از حدود 2 میلیون دستگاه تبلت وارد شده به کشور، 98 درصد از رویه قاچاق در بازار عرضه شده است؛ با این وجود به دلیل عدم همکاری دستگاه های ذی ربط تکمیل طرح رجیستری در هاله ای از ابهام است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس بند ح تبصره 8 قانون بودجه 1400، نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف کردند تا کلیه تبلت ها، ساعت های هوشمند، بارکد خوان ها و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل را در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه ای(همتا) ثبت نمایند.

بر این اساس، طرح رجیستری موبایل که از سال 1396 آغاز شده بود، می بایست تکمیل شود و دیگر تجهیزات دارای سیمکارت مانند تبلت ها نیز تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

گفتنی است که بر اساس آمار ارائه شده توسط کارشناسان سامانه همتا در سال 1399 از حدود 2 میلیون دستگاه تبلت وارد شده به کشور، 98 درصد آن قاچاق بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 درصد تبلت های بازار قاچاق نیست/ رجیستری «تبلت» به کجا رسید؟

2 درصد تبلت های بازار قاچاق نیست/ رجیستری «تبلت» به کجا رسید؟