مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 09:452021-05-12اقتصادي

چرا دلار ارزان می شود اما دیگر کالاها نه؟


چرا وقتی دلار گران می شود در کوتاه ترین زمان ممکن اثر خود را بر قیمت کالاها نشان می دهد اما وقتی نرخ دلار پایین می آید زمانی طولانی نیاز است تا قیمت کالاها پایین بیاید؟ این سوال مهمی است که در سال های گذشته همواره جامعه با آن روبه رو بوده است.

- چرا وقتی دلار گران می شود در کوتاه ترین زمان ممکن اثر خود را بر قیمت کالاها نشان می دهد اما وقتی نرخ دلار پایین می آید زمانی طولانی نیاز است تا قیمت کالاها پایین بیاید؟ این سوال مهمی است که در سال های گذشته همواره جامعه با آن روبه رو بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود آنکه در دولت یازدهم نرخ تورم در اقتصاد ایران پس از مدت ها تک رقمی شد اما تحت تاثیر خروج آمریکا از برجام و کاهش رشد اقتصادی و دسترسی به بازارهای بین المللی بار دیگر قیمت ها بالا رفت و با افزایش نرخ ارز، علت بالا رفتن این قیمت ها، تغییر در این بازار عنوان شد.

با این وجود اما در ماه های گذشته هر بار نرخ دلار کاهشی شده، نشانه ای از روند کاهشی قیمت ها دیده نمی شود یا سرعت آن بسیار کندتر از زمانی است که قیمت ها بنا بود با افزایش قیمت دلار بالا روند و بسیاری از مردم هنوز پاسخ دقیقی برای این سوال ندارند.

مجیدرضا حریری – رییس اتاق بازرگانی ایران و چین – در گفت و گو با ایسنا، در این باره می گوید: بخشی از این تاخیر، ریشه در واقعیت های ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دلار ارزان می شود اما دیگر کالاها نه؟

چرا دلار ارزان می شود اما دیگر کالاها نه؟