مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 08:352021-05-12بين الملل

تصاویری شگفت انگیز از سیاره ی مشتری در طیف های نوری مختلف


سیاره ی مشتری در طول موج هایی فرای طول موج مریی چگونه به نظر می رسد؟ - سیاره ی مشتری در طول موج هایی فرای طول موج مریی چگونه به نظر می رسد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس آلرت، طول موج های مختلف که نمای متفاوتی از سیاره مشتری نشان می دهد سوژه ی عکس هایی است که به تازگی توسط آزمایشگاه تحقیقات نجوم(NOIRLab) منتشر شده اند.

این تصاویر که با چند طول موج گرفته شده می تواند داده های زیادی برای ما فراهم کند که پیچیدگی هایی که در یک طول موج دیده نمی شود را نمایان می کند.

هر سه تصویر در تاریخ 11 ژانویه 2017، در ساعت 15:41 به وقت ساعت جهانی توسط تلسکوپ فضایی هابل و تلسکوپ جمنای(Gemini Telescope) ثبت شده اند.

سیاره ی مشتری در نور مریی نور مریی به ما در مشاهده ی جزییات جو مشتری کمک می کند اما نمی توان به وسیله ی آن ضخامت ابرها را فهمید اما در تصاویر گرفته شده در طول موج مادون قرمز رگه های طلایی رنگ نشان دهنده ی مناطقی با ضخامت کمتر هستند که اجازه می دهند انرژی گرمایی از میان جو به بیرون بتابد.

لکه ی سرخ بزرگ که در طیف نور مریی و ماورا بنفش دیده می شود و در تصویر مادون قرمز قابل مشاهده نیست، بزرگ ترین طوفان عظیم چرخان در سطح سیاره ی مشتری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصاویری شگفت انگیز از سیاره ی مشتری در طیف های نوری مختلف

تصاویری شگفت انگیز از سیاره ی مشتری در طیف های نوری مختلف