مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 08:252021-05-12دانش

همایش «حکیمان خراسان؛ از حکیم طوس تا حکیم نیشابور» برگزار می شود


انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسب روزهای ملی بزرگداشت فردوسی و خیام همایش بین المللی «حکیمان خراسان؛ از حکیم طوس تا حکیم نیشابور» را دوشنبه 27 اردیبهشت ماه در فضای مجازی برگزار می کند.

- ، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسب روزهای ملی بزرگداشت فردوسی و خیام نیشابوری همایش بین المللی حکیمان خراسان؛ از حکیم طوس تا حکیم نیشابور را دوشنبه 27 اردیبهشت ماه از ساعت 14:00 تا 16:00 در فضای مجازی برگزار می کند.

در این برنامه حسن بلخاری رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، آزرمیدخت صفوی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علیگر هند، مهدی ماحوزی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، زرینه خان استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علیگر هند و علیرضا قیامتی عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان مشهد سخنرانی خواهند کرد.

حکیم ابوالقاسم فردوسی حکیمی است بلندمرتبه در احیای زبان بلند فارسی و اسطوره پرداز جهان افسانه و اسطوره ایران باستان.

حکیمی شیعه مذهب که در زندگی 82 ساله خود ناملایمات بسیاری را تحمل کرد و در پایان عمرش به جرم رافضی بودن حتی حق دفن در آرامگاه مسلمین را نیافت.

نقش فردوسی در احیای حکمت باستان (که تأثیر آن را در حکمه الاشراق سهروردی می بینیم) و نیز استوار ساختن زبان فارسی بی بدیل است و بدون تردید هیچکس را در این معنا نمی توان همسنگ و همپای او دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش «حکیمان خراسان؛ از حکیم طوس تا حکیم نیشابور» برگزار می شود

همایش «حکیمان خراسان؛ از حکیم طوس تا حکیم نیشابور» برگزار می شود