مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 06:502021-05-12بين الملل

طالبان درخواست آمریکا و سازمان ملل برای تمدید آتش بس با دولت افغانستان را رد کردند


در پی اعلام آتش بس سه روزه از سوی گروه طالبان،آمریکا، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، کمیسیون مستقل حقوق بشر و دولت افغانستان در اعلامیه های جداگانه خواستار ادامه این آتش بس و قطع خشونت ها شدند.

- در پی اعلام آتش بس سه روزه از سوی گروه طالبان،آمریکا، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، کمیسیون مستقل حقوق بشر و دولت افغانستان در اعلامیه های جداگانه خواستار ادامه این آتش بس و قطع خشونت ها شدند.

اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گفت این آتش بس فقط در سه روز عید فطر رعایت می شود و هنوز گفتگوهای صلح به مرحله ای نرسیده است که این گروه آتش بس دایمی را اعلام کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجاهد به بی بی سی گفت: به دلیل اینکه هنوز در مورد اهداف بزرگ توافق حاصل نشده و پیشرفتی در گفتگوها نبوده، جنگ ادامه خواهد داشت.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بازگشت به خشونت را بی معنا و غم انگیز خواند و گفته بود طالبان باید بدانند که بازگشت به خشونت، مشروعیت ندارد.

او از طالبان خواست آتش بس را تمدید کنند و دستور کاهش قابل توجه خشونت ها را بدهند.

همزمان زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا، در امور صلح افغانستان با انتشار رشته توییتی گفته مردم افغانستان سزاوار آتش بس دایمی و رسیدن به توافق سیاسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان درخواست آمریکا و سازمان ملل برای تمدید آتش بس با دولت افغانستان را رد کردند

طالبان درخواست آمریکا و سازمان ملل برای تمدید آتش بس با دولت افغانستان را رد کردند