مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-05-12اجتماعي

شهرهای تاب آور اینگونه اند...


این روزها تاب آوری به دغدغه مهمی برای شهرها تبدیل شده است و توجه و پرداختن به آن در شهر اهمیت زیادی دارد.

با وجود اهمیتی که تاب آوری شهر از وجوه مختلف دارد، - به نظر می رسد آنطور که باید و شاید مورد توجه مدیریت شهری قرار نگرفته و در مورد شهر همدان هم این امر دیده می شود.

گاهی نادیده گرفتن و سهل انگاری در بحث تاب آوری و بررسی غیرکارشناسانه آن تبعات و خسارات جبران ناپذیری برای شهر همدان داشته و اگرچه در طول سالیان سال بسیاری از مولفه های مهم تاب آور بودن شهر از بین رفته است اما هنوز هم می توان با ارائه راهکارهای کارشناسی، آموزش عمومی و ایمنی گام بزرگی در راستای کاهش آسیب های ناشی از آن برداشت.

دانشیار رشته طراحی شهری دانشگاه بوعلی سینا در نشست تخصصی بررسی میزان تاب آوری شهر همدان که در دفتر ایسنا برگزار شد، با بیان اینکه تاب آوری یکی از موضوعات بسیار مهم انسانی، اجتماعی و شهری است، می گوید: شهر و معماری موجودات زنده هستند و همانطور که دیدگاه، رویکرد و مولفه هایی در ارتباط با تاب آوری انسان داریم، در رابطه با تاب آوری شهر هم می توان داشت و آنها را مورد تحلیل قرار داد.

دکتر حسن سجادزاده ادامه می دهد: همانگونه که انسان ساختار، کالبد، ژنتیک و ویژگی های جسمی و روحی دارد که او را تاب آور می کند، برای شهر و اجتماع نیز ویژگی هایی قائل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرهای تاب آور اینگونه اند...

شهرهای تاب آور اینگونه اند...