مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-05-12اقتصادي

پیش بینی قیمت خودرو در سال 1400


پیش بینی می شود در صورت رفع تحریم ها پس از گذشت حدود 2 سال از ورود خودروسازان خارجی به کشور و نیز ایجاد ثبات در شاخص های کلان اقتصادی کشور به ویژه کنترل و تثبیت نرخ تورم، - ایسنا/قزوین یک دکترای اقتصاد گفت: پیش بینی می شود در صورت رفع تحریم ها پس از گذشت حدود 2 سال از ورود خودروسازان خارجی به کشور و نیز ایجاد ثبات در شاخص های کلان اقتصادی کشور به ویژه کنترل و تثبیت نرخ تورم، تقاضای سفته بازی به طور کلی از بین برود و تمامی تقاضاها مصرفی باشد و قیمت بازاری خودرو با قیمت کارخانه ای یکسان شود.

مهرداد رحمانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بازار خودرو در انتظار نتایج نشست ایران با 4+1 است.

اوایل سال 97 تا اواسط سال 99 که نرخ برابری ریال با دلار آمریکا از حدود 4000 تومان به ازای هر دلار به بیش از 30 هزار تومان رسید و هشت برابر شد به همین جهت با چند جهش قیمت خودرو در کشور مواجه بودیم.

وی ادامه داد: انتظارات تورمی در اقتصاد ایران همواره تابعی از نرخ ارز است؛ یعنی با افزایش نرخ ارز، انتظارات تورمی افزایش پیدا می کند و با کنترل و کاهش نرخ ارز، انتظارات تورمی کاهش پیدا می کند.

با توجه به اینکه از ابتدای سال 97 تا اواسط سال 99 چندین جهش نرخ ارز را در اقتصاد کشور داشتیم به گونه ای که دلار از 4000 تومان به 32 هزار تومان رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی قیمت خودرو در سال 1400

پیش بینی قیمت خودرو در سال 1400