مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 05:102021-05-12اقتصادي

چالش ته لنجی ها و کولبرها در بازار غذا/ مشکل ردیابی مواد غذایی


مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: همه مواد غذایی و مواد اولیه، نگهدارنده ها و رنگ ها که در فرمولاسیون مواد غذایی به کار می رود، - ، محمدحسین عزیزی در زمینه به حداقل رساندن فرآیند کاری فرآورده ای غذایی و آشامیدنی، افزود: شرکت های تولید کننده و واردکننده لازم است یکسری مدارک در خصوص آنالیز محصول، گواهی سلامت بهداشتی و کشور تولید کننده را در سامانه تیتک بارگذاری کنند.

اگر محصولی جدید باشد که تا به حال، ارزیابی نشده باشد، یک مرحله ثبت منبع هم اضافه خواهد شد و اگر شرکت شناخته شده با استانداردهای بین المللی بالا باشد، ممکن است مشمول ارزیابی نشود و منبع، مستقیماً ثبت شود.

اگر مدارک شرکت مورد نظر برای واردات محصول ضعیف باشد، ارزیابی ضروری است و بازرسان به صورت حضوری و یا غیر حضوری و برخط (آنلاین) محصول را ارزیابی می کنند، این فرآیند حدود دو یا سه روز و حتی در برخی موارد یک روزه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه جهت حمایت از تولیدات داخل، به محصولاتی که در داخل تولید می شوند، اجازه واردات داده نمی شود، گفت: صرفاً برای محصولات نهایی که تولید داخل ندارند، مجوز واردات صادر می شود.

مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در خصوص کدهای آی آر سی(IRC) صادره گفت: برای واردات مواد اولیه 58 هزار و 136 پروان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش ته لنجی ها و کولبرها در بازار غذا/ مشکل ردیابی مواد غذایی

چالش ته لنجی ها و کولبرها در بازار غذا/ مشکل ردیابی مواد غذایی