مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 03:352021-05-12سياسي

ابهام در سرنوشت 30 میلیون سهام دار عدالت


انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی درحالی به عنوان بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور درحال برگزاری است که انتقادات بسیاری از سوی برخی نمایندگان مجلس و همچنین شرکت های تعاونی سهام عدالت به نحوه برگزاری انتخابات وارد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، بعد از فرایند آزادسازی سهام عدالت در سال گذشته، حدود 30 میلیون مشمول سهام عدالت با انتخاب روش غیرمستقیم برای مدیریت سهام خود، سهام دار شرکت های سرمایه گذاری استانی شدند و قرار شد طبق ابلاغیه مقام معظم رهبری سهام عدالت آزاد شده و در اختیار سهام داران قرار گیرد.

مقام معظم رهبری در ابلاغیه مذکور بر سه نکته مهم تاکید کردند.

نخست آنکه دارندگان سهام عدالت مجاز هستند در محدوده زمانی مشخص مالکیت مستقیم سهام شرکت های سرمایه پذیر را انتخاب و به تناسب نقش مدیریتی خود را ایفا کنند.

دوم آنکه مقررات مورد نیاز برای انتقال سهام به صاحبان سهام عدالت توسط شورای عالی بورس تدوین و تصویب شود و این مصوبات برای کلیه دستگاه های اجرایی لازم الاجرا باشد و سوم نسبت به سهامی باقی مانده در شرکت های سرمایه گذاری استانی، شورای عالی بورس موظف است ضمن تشویق ماندگاری صاحبان سهام در شرکت های مذکور از طریق مبادی ذیربط هرچه زودتر زمینه ی ورود آن شرکت ها را در بورس فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابهام در سرنوشت 30 میلیون سهام دار عدالت

ابهام در سرنوشت 30 میلیون سهام دار عدالت