مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 03:102021-05-11اقتصادي

مرگ عروس زاگرس از مسمومیت شدید پتروشیمی/ زمین و زمان از آلودگی پتروشیمی می نالند


آلودگی شدید هوای چند شهرستان، بروز انواع بیماری و تلف شدن ماهی ها تنها چند نمونه از آلودگی ناشی از مجتمع پتروشیمی است که داد مردم را درآورده و خواهان توجه جدی مسوولین برای رفع این مشکلات هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، با توجه به نقش کلیدی نفت و گاز در تامین انرژی و افزایش روز افزون تقاضای محصولات پتروشیمی، احداث شرکت پتروشیمی در استان ایلام با هدف توسعه و ارتقای شرایط از اهمیت بالایی برای مردم استان برخوردار بود.

 صنایع پتروشیمی استان ایلام در منطقه ای قرار گرفت که مشرف به زیستگاه اصلی انسان ها و اکوسیستم است که همین امر موجب شد بیش تر از اینکه شاهد توسعه ی استان باشیم، شاهد انتشار اخباری بودیم که حکایت از نارضایتی مردم شهرستان چوار در خصوص مضرات آلودگی پتروشیمی بر زیست بوم و رهاسازی فاضلاب صنعتی مجتمع پتروشیمی در محل رودخانه داشت.

در همین راستا نیز در تاریخ 17 اردیبهشت ماه سالجاری، با حضور کارشناسان پس از اینکه از خروجی تصفیه خانه فاضلاب پتروشیمی تا محل تلاقی ورود پساب پالایشگاه به طول تقریبی 5/5 کیلومتر مورد نمونه برداری و پایش قرار گرفت، مشخص شد بر اثر آلودگی آب ناشی از پساب مجتمع، بیش از چندین هزار قطعه انواع ماهیان و سایر آبزیان تلف شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ عروس زاگرس از مسمومیت شدید پتروشیمی/ زمین و زمان از آلودگی پتروشیمی می نالند

مرگ عروس زاگرس از مسمومیت شدید پتروشیمی/ زمین و زمان از آلودگی پتروشیمی می نالند