مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 21:302021-05-11اقتصادي

زکات فطریه در گناوه 18 هزار تومان اعلام شد


مقدار زکات فطریه امسال در گناوه بر اساس قوت غالب گندم و به ازای محاسبه شرعی سه کیلوگرم گندم برای هر نفر، 18 هزار تومان خواهد بود.

- حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفتگو با اظهار داشت: پرداخت زکات فطریه از مباحث قبولی روزه روزه داران و مکمل و کامل کننده روزه است.

.

امام جمعه گناوه افزود: زکات فطریه بر هر مکلف عاقل، بالغ، هوشیار و کسی که فقیر نباشد یعنی مخارج سالیانه خود را بالقوه یا بالفعل داشته باشد و دارای درآمد باشد، که این درآمد می تواند یک جا یا تدریجی باشد، واجب است که برای خود و کسانی که نان خور او محسوب می شوند زکات فطریه را بپردازد.

وی با بیان نوع جنس زکات فطریه گفت: همه فقها در رساله های خود اشاره کرده اند که برای پرداخت زکات فطریه گندم، جو، خرما، کشمش و برنج و مانند اینها و یا مبلغ آن را می توان به فقیر پرداخت.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: میزان زکات فطریه واجب بر هر انسان یک صاع که تقریباً معادل سه کیلو از هرکدام از این اجناس است که می توان خود جنس یا مبلغ آنها را به فقیر پرداخت.

وی گفت: امسال در شهر گناوه بنا بر تحقیق به عمل آمده بر اساس قوت غالب گندم و با قیمت هر کیلو گندم 6 هزار تومان و به ازای محاسبه شرعی سه کیلوگرم گندم مقدار زکات زکات فطریه برای هر نفر، 18 هزار تومان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زکات فطریه در گناوه 18 هزار تومان اعلام شد

زکات فطریه در گناوه 18 هزار تومان اعلام شد