مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 20:352021-05-11پزشكي

خمیازه طولانی تر به معنای داشتن مغز بزرگ تر است!


طبق گقته ی دانشمندان خمیازه کشیدن که به خنک کردن مغز کمک می کند تاثیری بر اکسیژن رسانی به خون ندارد اما با اندازه ی مغز مرتبط است.

- طبق گقته ی دانشمندان خمیازه کشیدن که به خنک کردن مغز کمک می کند تاثیری بر اکسیژن رسانی به خون ندارد اما با اندازه ی مغز مرتبط است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه اوترخت(Utrecht) داده های بیش از 1250 خمیازه از بیش از 100 گونه ی پستاندارن و پرندگان را جمع آوری کردند.

آن ها دریافتند ارتباط مستقیمی میان اندازه و فعالیت مغز و طول مدت خمیازه وجود دارد که نشان می دهد ما برای خنک کردن مغز و هوشیار ماندن نیاز داریم خمیازه بکشیم.

نویسنده ی این مقاله جورگ ماسن(Jorg Massen) می گوید: اگر کسی خمیازه می کشد لزوما به معنای خستگی نیست این فرد ممکن است در تلاش باشد تا تمرکز خود را بالا نگه دارد.

ما روزانه حدود پنج تا 10 بار خمیازه می کشیم اما این رفتار عجیب تنها متعلق به انسان ها نیست و سایر مهره داران نیز این کار را انجام می دهند.

تحقیقات انجام شده توسط زیست شناسان رفتاری جورگ ماسن، اندرو گالوپ(Andrew Gallup) و همکارانشان نشان از وجود ارتباطی قوی میان طول مدت خمیازه و اندازه ی مغز دارد.

ماسن می گوید: اگر مغز ما بیش از اندازه گرم شود ما مکانیسمی برای خنک کردن آن داریم و آن خمیازه کشیدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خمیازه طولانی تر به معنای داشتن مغز بزرگ تر است!

خمیازه طولانی تر به معنای داشتن مغز بزرگ تر است!