مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 19:102021-05-11اجتماعي

50 درصد از معلولیت ها با عامل ژنتیک ایجاد می شود


مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به علل ایجاد 50 درصد از معلولیت ها با عامل ژنتیک، گفت: در حال حاضر سه مرکز مشاوره پزشکی ژنتیک خانواده تحت نظارت بهزیستی دایر است.

-  محمد محمدی قیداری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان از ارائه بیش از 30 هزار خدمات پیشگیرانه رایگان به همشهریان زنجانی خبر داد و  اظهار کرد: این افراد از خدمات رایگان در زمینه غربالگری تنبلی چشم، مشاوره ژنتیک، حمایت از معتادین بی بضاعت برای درمان، حمایت از معتادین بی خانمان، آموزش های پیش از ازدواج و خانواده، آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، خدمات مشاوره و روان شناختی بهره مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اجرای برنامه های پیشگیری از معلولیت و غربالگری ژنتیک را سدی در برابر پیشگیری از تولد کودک دارای معلولیت برشمرد و گفت: برای اشاعه و برخورداری خانواده های کم درآمد از مشاوره ژنتیک اعتباری نزدیک به670 میلیون تومان اختصاص داده شده و در این زمینه هزینه یارانه آزمایشات ژنتیک 152 نفر و هزینه ویزیت مشاوره ژنتیک 46 نفر پرداخت شده است.

وی همچنین از اجرای برنامه ژنتیک تشخیصی برای 73 خانوار 3،4،5 معلولیتی زیرپوشش بهزیستی، بطور رایگان خبرداد و افزود: هزینه این  آزمایشات بالغ بر 340 میلیون تومان بوده که توسط بهزیستی پرداخت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد از معلولیت ها با عامل ژنتیک ایجاد می شود

50 درصد از معلولیت ها با عامل ژنتیک ایجاد می شود