مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 16:002021-05-11سياسي

نامه قالیباف به روسای مجالس اسلامی


رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به روسای مجالس کشور های اسلامی و برخی پارلمان های جهان و دبیرکل سازمان ملل متحد، جنایات صهیونیستی در فلسطین و حمله به نمازگزاران و هتک حرمت مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

- همان گونه که استحضار دارید؛ رژیم صهیونیستی از روز جمعه هفتم ماه می 2021 میلادی در یک اقدام جنایت آمیز جمع زیادی از شهروندان فلسطینی از جمله زنان و کودکان نمازگزار و روزه دار را در مسجدالاقصی به جرم عبادت به درگاه خداوند متعال، مورد ضرب و جرح شدید قرار داده است.

این اقدام رژیم صهیونیستی و تداوم جنایت جنگی، در تعارض با اصول مسلّم حقوق بین الملل، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی است.

حق برگزاری مسالمت آمیز اجتماعات از جمله برگزاری مراسم مذهبی جزو بدیهی ترین حقوق شناخته شده، ذیل میثاق حقوق مدنی ـ سیاسی و سایر اسناد مرتبط بین المللی است.

علاوه بر این، نیایش در مکان مقدس مسجدالاقصی جزو حقوق اولیه فلسطینیان بوده و بخش انفکاک ناپذیری از حق آزادی بیان و تجمعات مسالمت آمیز آنان به شمار می رود که به طور سیستماتیک و فاحش توسط رژیم صهیونیستی مورد نقض گسترده و شدید قرار گرفته است.

متأسفانه امروز مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، مورد هجوم وحشیانه و ناقض نظامات بین المللی رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دارند و این رژیم تعدّی به حقو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه قالیباف به روسای مجالس اسلامی

نامه قالیباف به روسای مجالس اسلامی