مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 13:502021-05-11اقتصادي

ثبت نام صندوق پس انداز یکم مسکن متوقف شد


معاون مدیرعامل در امور طرح و برنامه بانک عامل حوزه مسکن گفت: مدت فعالیت صندوق پس انداز یکم 5 ساله بودوثبت نام جدیدی در این صندوق انجام نمی شود.

- به نقل از صدا و سیما، محمد حسن مرادی، درباره فعالیت صندوق پس انداز یکم مسکن گفت: این صندوق در تاریخ 18 خرداد 94 راه اندازی شد و در آن زمان مدت فعالیت این صندوق 5 سال اعلام شد.

با توجه به اینکه دوره 5 ساله این صندوق در تاریخ 18 خردادماه 99 به پایان رسید، بانک عامل حوزه مسکن تا 18 آذرماه 99 از طریق استمهال بازپرداخت اقساط مسکن مهر اقدام به پرداخت تسهیلات کرد، اما با توجه به اینکه دیگر منابع این صندوق تأمین نشد عملاً این صندوق امکان ادامه نداشت.

وی افزود: در حال حاضر 670 هزار نفر جذب صندوق پس انداز یکم شدند و از این تعداد 243 هزار فقره تسهیلات پرداخت شد و 271 هزار و 191 نفر هنوز از تسهیلات خود استفاده نکردند.

افرادی که در گذشته در این صندوق ثبت نام کردند، اما هنوز برای دریافت تسهیلات اقدام نکردند نگران نباشند بانک به تعهدات خود عمل می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سقف تسهیلات در صندوق پس انداز یکم در تهران 80 میلیون تومان و زوجین 160 میلیون تومان است، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت مسکن، در تاریخ 6 بهمن 99، برای تسهیل در دریافت تسهیلات، سن بنا در خارج از بافت فرسوده را از 18 سال به 25 سال افزایش دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نام صندوق پس انداز یکم مسکن متوقف شد

ثبت نام صندوق پس انداز یکم مسکن متوقف شد