مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-05-11سياسي

مصوبه شورای نگهبان در راستای وظیفه نظارتی اصل 99 است


شورای نگهبان به هیچ عنوان ادعایی ندارد که قانون گذاری کرده است و در واقع این یک مصوبه ای است که ما در طول انتخابات چنین تصمیماتی را داریم و به وزارت کشور اعلام می کنیم و وزارت کشور هم اجرا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، طی سخنانی در برنامه پیک بامدادی رادیو، گفت: شورای نگهبان به هیچ عنوان ادعایی ندارد که قانون گذاری کرده است و در واقع این یک مصوبه ای است که ما در طول انتخابات چنین تصمیماتی را داریم و به وزارت کشور اعلام می کنیم و وزارت کشور هم اجرا می کند.

وی افزود: به طور مثال، در دوره گذشته، تشخیص اعضای شورای نگهبان این بود که انتخابات نباید از ساعت 24 عبور کند، این مصوبه را به وزارت کشور اعلام کردیم و وزارت کشور نیز اجرا کرد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شرایط ثبت نام ها را هم به وزارت کشور اعلام کردیم و نهایتا پرونده ثبت نام کنندگان باید برای بررسی صلاحیت به شورای نگهبان ارسال شود، این مصوبه اصلا قانون گذاری نیست و مصوبات لازم الاجرا در دستگاه های مشابه همانند مجمع تشخیص مصلحت اگر مصوبه ای دارد باید اجرا شود.

کدخدایی ادامه داد: تصمیاتی که شورای نگهبان در باب نظارت می گیرد و به وزارت کشور اعلام می کند و وزارت کشور ملزم به اجرا آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه شورای نگهبان در راستای وظیفه نظارتی اصل 99 است

مصوبه شورای نگهبان در راستای وظیفه نظارتی اصل 99 است