مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 08:302021-05-11اقتصادي

سهم دولت از واردات کالاهای اساسی به 50 درصد افزایش یافت


واردکنندگان نهاده های دامی در نامه ای به رییس اتاق بازرگانی تهران اعلام کردند که سهم دولت از تأمین کالاهای اساسی به 50 درصد افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران در نامه ای به مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: دستگاه های دولتی با استفاده از شرایط تحریم و با توجیه تأمین ذخایر استراتژیک، مبادرت به واردات وسیع کالای اساسی کرده اند و همین امر موجب شده تا سهم دولتی ها از تأمین کالاهای اساسی به 50 درصد برسد.

در متن این نامه آمده است: به استحضار می رساند، که طی یکسال گذشته حجم واردات کالای اساسی توسط شرکت های دولتی به حدود پنجاه درصد افزایش یافته است و هم اکنون حدود نیمی از کالاهای اساسی کشور توسط دولت به کشور وارد می شود که این روند با رویه های اعمالی دستگاه های دولتی رو به افزایش است.

بر طبق تبصره 3 بند ب ماده 3 قانون اصل 44، دولت موظف است صرفاً در حد مقابله با بحران نسبت به تأمین کالای اساسی برای مدت معین تمهیدات لازم را بیندیشد.

تأکیدات مسئولان عالی رتبه کشور و صاحبنظران طی سال های گذشته نیز بر جلوگیری از دولتی شدن اقتصاد (بالاخص در بخش خدمات) بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم دولت از واردات کالاهای اساسی به 50 درصد افزایش یافت

سهم دولت از واردات کالاهای اساسی به 50 درصد افزایش یافت