مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 08:302021-05-11اقتصادي

سهم دولتی ها از واردات کالاهای اساسی به 50 درصد رسید


اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران اعلام کرد:دستگاه های دولتی با استفاده از شرایط تحریم و با توجیه تامین ذخائر استراتژیک، واردات گسترده ای کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران در نامه ای به رییس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:دستگاههای دولتی با استفاده از شرایط تحریم و با توجیه تامین ذخائر استراتژیک، مبادرت به واردات وسیع کالای اساسی کرده اند و همین امر موجب شده تا سهم دولتی ها از تامین کالاهای اساسی به 50 درصد برسد.

در نامه واردکنندگان به رییس اتاق بازرگانی تهران عنوان شد:  طی یک سال گذشته حجم واردات کالای اساسی توسط شرکت های دولتی به حدود پنجاه درصد افزایش یافته است و هم اکنون حدود نیمی از کالاهای اساسی کشور توسط دولت به کشور وارد می شود که این روند با رویه های اعمالی دستگاه های دولتی رو به افزایش است.

بر طبق تبصره 3 بند ب ماده 3 قانون اصل 44 ، دولت موظف است صرفا درحد مقابله با بحران نسبت به تامین کالای اساسی برای مدت معین تمهیدات لازم را بیندیشد.

تاکیدات مسئولان عالی رتبه کشور و صاحبنظران طی سالهای گذشته نیز بر جلوگیری از دولتی شدن اقتصاد (بویژه در بخش خدمات) بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم دولتی ها از واردات کالاهای اساسی به 50 درصد رسید

سهم دولتی ها از واردات کالاهای اساسی به 50 درصد رسید