مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-11سياسي

ولایت فقیه باید محل رجوع حل اختلافات باشد


اگر مشکل یا اختلافی در جامعه پیش می آید محل رجوع باید ولی فقیه باشد و حرف و نظر آخر را ایشان بدهند در غیر این صورت است جامعه به سرنوشت مردم کوفه دچار می شود.

- ایسنا/قم پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: اگر مشکل یا اختلافی در جامعه پیش می آید محل رجوع باید ولی فقیه باشد و حرف و نظر آخر را ایشان بدهند در غیر این صورت است جامعه به سرنوشت مردم کوفه دچار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین طباخیان در نشست شب های بندگی که با موضوع نقش آفرینی خواص در دوران پس از شهادت امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، بیان کرد: امام علی (ع) در شب آخر عمرشان ولایت و امامت را به امام حسن (ع) تحویل دادند که این امر با شاهد گرفتن امام حسین (ع) و محمد بن حنفیه و دیگر فرزندان ایشان انجام گرفت.

وی افزود: سپس در سحرگاه 21 ماه رمضان امام حسن(ع) به مسجد رفتند و برای مردم سخنرانی کردند که پس از آن مردم کوفه به میل خودشان برای بیعت با امام حسن (ع) جلو آمدند و ایشان را به عنوان جانشین امیرالمؤمنین (ع) پذیرفتند.

پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که امام حسن (ع) به اعتبار حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پذیرفته نشدند؛ ایشان محبوب تر از پدرشان بودند و مردم ایشان را پسر پیامبر (ص) می دانستند و حتی دشمنان امام علی (ع) و خوارج نیز با ایشان بیعت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ولایت فقیه باید محل رجوع حل اختلافات باشد

ولایت فقیه باید محل رجوع حل اختلافات باشد