مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-11پزشكي

کدام داروهای گیاهی و مکمل ها در کاهش وزن تاثیر دارند؟


اولین بررسی جهانی داروهای مکمل (مکمل های گیاهی و غذایی) کاهش وزن طی 16 سال با ترکیبی از 121 آزمایش کنترل شده با دارونما ازجمله بررسی نزدیک به 10 هزار بزرگسال نشان می دهد که استفاده از این مواد بر اساس شواهد موجود قانع کننده نیست.

- ایسنا/خراسان رضوی اولین بررسی جهانی داروهای مکمل (مکمل های گیاهی و غذایی) کاهش وزن طی 16 سال با ترکیبی از 121 آزمایش کنترل شده با دارونما ازجمله بررسی نزدیک به 10 هزار بزرگسال نشان می دهد که استفاده از این مواد بر اساس شواهد موجود قانع کننده نیست.

به نقل از یورکالرت، یافته های دو مطالعه که در کنگره اروپایی در مورد چاقی (ECO) در سال جاری برگزار شد، نشان می دهد، اگرچه برخی از مکمل های گیاهی و غذایی از نظر آماری کاهش وزن بیشتری نسبت به دارونما نشان می دهند، اما برای سلامتی مفید نیستند و محققان می گویند: برای ایمنی طولانی مدت آنها تحقیقات بیشتری لازم است.

اریکا بسل، محقق ارشد این تحقیق از دانشگاه سیدنی استرالیا اظهار کرد: مکمل های گیاهی و غذایی که برای کاهش وزن تبلیغ می شوند، بسیار محبوب هستند اما بر خلاف داروها شواهد بالینی برای ایمنی و اثربخشی آنها قبل از ورود به بازار لازم نیست.

ارزیابی دقیق ما از بهترین شواهد موجود نشان می دهد که شواهد کافی برای توصیه این مکمل ها برای کاهش وزن وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام داروهای گیاهی و مکمل ها در کاهش وزن تاثیر دارند؟

کدام داروهای گیاهی و مکمل ها در کاهش وزن تاثیر دارند؟