مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 06:102021-05-11سياسي

مصوبه شورای نگهبان؛ ایجاد هماهنگی یا وضع قاعده تقنینی؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هفته گذشته انتشار خبری مبنی بر اعلام شرایط و معیارهای لازم برای تشخیص رجل سیاسی مذهبی و مدیر و مدبر بودن از سوی شورای نگهبان، - شورای نگهبان با اعلام شرایط و معیارهای لازم برای تشخیص رجل سیاسی مذهبی و مدیر و مدبر بودن، وزارت کشور را به صورت پیشینی از اراده خود مبنی بر نحوه تشخیص شرایط مندرج در ماده 35 قانون مطلع ساخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، هفته گذشته انتشار خبری مبنی بر اعلام شرایط و معیارهای لازم برای تشخیص رجل سیاسی مذهبی و مدیر و مدبر بودن از سوی شورای نگهبان، واکنش های گسترده ای را میان اهالی حقوق و سیاست در کشور به راه انداخت.

تاکنون نیز اظهارنظرهای متعددی در موافقت یا مخالفت با این مصوبه صورت گرفته است که نقد و بررسی همه این اظهارات فرصت مبسوطی را می طلبد، اما در این بین، یکی از موضوعاتی که گفت وگوهای زیادی را به خود اختصاص داد، این موضوع بود که آیا مصوبه اخیر شورای نگهبان الزامات تقنینی جدیدی را وارد نظام انتخاباتی کشور کرده است و از این طریق حقوق و تکالیف جدیدی برای اشخاص و دستگاه ها ایجاد کرده است؟ منتقدان مصوبه با مثبت انگاشتن پاسخ پرسش فوق، ماهیت مصوبه اخیر را تقنینی می دانند و از آنجا که مصوبه شورای نگهبان را به منزله اقدام برای وضع قاعده الزام آور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه شورای نگهبان؛ ایجاد هماهنگی یا وضع قاعده تقنینی؟

مصوبه شورای نگهبان؛ ایجاد هماهنگی یا وضع قاعده تقنینی؟