مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 05:552021-05-11اقتصادي

توسعه طرح زراعت چوب در سمنان و شاهرود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای طرح توسعه زراعت چوب با تولید 80 هزار اصله نهال در شهرستان های سمنان و شاهرود دنبال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی اظهار کرد: پنج گونه درختی برای طرح توسعه زراعت چوب در استان سمنان برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: یک هزار و 300 هکتار زمین در مناطق جنوبی شهر سمنان برای توسعه زراعت چوب در نظر گرفته شده که با شهرداری سمنان برای توسعه زراعت چوب به صورت مشارکتی در این منطقه توافق شد.

مرادی حقیقی یادآور شد: اکنون 25 هکتار نهال کاری شد، 25 هکتار دیگر امسال نهال کاری می شود و 50 هکتار دیگر نیز با مشارکت شهرداری توسعه زراعت چوب دنبال می شود.

 وی ادامه داد: کاشت درختان اکالیپتوس، سنجد و کاج تهران در مناطق گرمسیر استان سمنان و کاشت درختانی مانند صنوبر و تبریزی برای مناطق شمالی و سردسیر استان برنامه ریزی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: اجرای طرح توسعه زراعت چوب یکی از طرح ملی برای تنفس جنگل ها و در قالب اجرای طرح 9 در 99 سال 1399 بود و در سال 1400 با طرح 3 در 14 مجدداً از سوی سازمان جنگل ها توسعه زراعت چوب در دستور کار اداره کل قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه طرح زراعت چوب در سمنان و شاهرود

توسعه طرح زراعت چوب در سمنان و شاهرود