مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 22:252021-05-10اقتصادي

رشد اجاره بها علیرغم شرایط کرونایی


بازار اجاره بها بدون توجه به مصوبات ستاد کرونا شاهد رشد نرخ هاست با این وجود در برخی محلات می توان با ودیعه 150 میلیون تومانی، فایل های اجاره نسبتا مناسب پیدا کرد.

- به نقل از مهر، در حالی که بازار اجاره سال گذشته با اجرای 3 مصوبه مهم ستاد ملی کرونا مبنی بر الزام موجران به تمدید قراردادهای اجاره از سال گذشته و عدم امکان فسخ قرارداد ، تعیین سقف اجاره بها در تهران و سایر شهرها و اعطای تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران تا حدودی از تلاطمات به دور ماند، اما امسال علی رغم اعلام تمدید اعتبار این مصوبات تا تیر ماه سال جاری از سوی وزیر راه و شهرسازی، بازار اجاره مسکن با وضعیت خوبی روبه رو نیست.

به گفته تعدادی از مشاوران املاک، اجاره بها در برخی محله های گران قیمت تهران 70 تا 100 درصد نسبت به بهار و تابستان سال گذشته و در برخی محله های ارزان قیمت تر، 30 تا 50 درصد رشد داشته است.

این در حالی است که سقف افزایش اجاره بها برای قراردادهای تمدیدی، بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران 25 درصد است.

با این حال یافتن واحدهای اجاره ای با رهن کمتر از 150 میلیون تومان اگرچه به سختی امکان پذیر است، اما دور از دسترس نیست.

در منطقه فردوسی جنوبی (پایین تر از میدان فردوسی) واحد 50 متری با رهن کامل 150 تا 170 میلیون تومان در واحدهای با عمر بالای سال ساخت فایل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد اجاره بها علیرغم شرایط کرونایی

رشد اجاره بها علیرغم شرایط کرونایی