مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 07:552021-05-10اقتصادي

با کاهش نرخ ارز کدام کالاها ارزان نمی شود!؟


عضو هیأت علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی معتقد است در اثر کاهش نرخ ارز قیمت کالاهایی کاهش پیدا می کند که مانند خودرو یا ملک و مستغلات حالت بورسی دارند، - عضو هیأت علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی معتقد است در اثر کاهش نرخ ارز قیمت کالاهایی کاهش پیدا می کند که مانند خودرو یا ملک و مستغلات حالت بورسی دارند، اما قیمت کالاهایی مثل خوراکی و پوشاک کاهش نمی یابد، بلکه تنها سرعت رشد قیمت آنها کمتر می شود.

علی دینی ترکمانی در گفت وگو با ایسنا، درباره اثرات کاهش نرخ ارز بر بخش تولید و بازرگانی اظهار کرد: با کاهش نرخ ارز قیمت کالاهای وارداتی با ارزبری صددرصد مانند موبایل قطعاً کاهش پیدا می کند.

همچنین انتظار می رود قیمت کالاهای دیگری هم که ارزبری دارند و بر اساس نرخ دلار قیمت خودشان را تراز می کنند کاهش یابد.

برای مثال انتظار می رود در بخش خودرو، کالاهای وارداتی 100 درصد کاهش قیمت پیدا کند و خودروهای تولید داخل نیز که بخشی از هزینه تولید آنها مربوط به نرخ دلار است با کاهش قیمت نسبی مواجه شود.

وی با بیان اینکه انتظار کاهش قیمت در طرف تقاضا نیز تأثیرگذار است، تصریح کرد: انتظار کاهش قیمت و کاهش تقاضا منجر به شکسته شدن قیمت خواهد شد، اما به هر حال میزان کاهش قیمت در کالاهای وارداتی بیش تر از کالاهای تولید داخل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با کاهش نرخ ارز کدام کالاها ارزان نمی شود!؟

با کاهش نرخ ارز کدام کالاها ارزان نمی شود!؟