مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-05-10سياسي

تمایل بیشتر کارفرمایان به انتخاب نماینده کارگران در کارگاه


بر اساس آمارها در سال گذشته بیش از 10 هزار و 600 سازمان کارگری در کشور فعال بوده اند و تمایل کارفرمایان به انتخاب نماینده کارگران در کارگاهها بیشتر بوده است.

- بر اساس آمارها در سال گذشته بیش از 10 هزار و 600 سازمان کارگری در کشور فعال بوده اند و تمایل کارفرمایان به انتخاب نماینده کارگران در کارگاهها بیشتر بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از ارکان سه جانبه گرایی و مشارکت کارگران در تصمیم سازی های کارگاهها، سازمانهای کارگری هستند.

سازمانهای کارگری، تشکیلاتی است که با عضویت کارگران مشمول قانون کار به منظور حفظ و توسعه منافع صنفی آنها تاسیس می شود و در چارچوب مقررات ملی فعالیت می کند؛ انجمن صنفی کارگری، شورای اسلامی کار و نمایندگان کارگران از جمله مصادیق آن به شمار می روند.

بی تردید توسعه و ایجاد تشکل های کارگری موجب افزایش بهره وری، ارتقای کیفیت تولید و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی می شود.

با توجه به آنکه تشکل ها از نزدیک با مسائل حرفه ای و اقتصادی کارگران روبه رو هستند می توانند به واسطه مشارکت و تخصصی که دارند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها مفید واقع شوند.

مطابق گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار از تعداد سازمانهای کارگری دارای مجوز، در سال گذشته 2179 شورای اسلامی کار، 1414 انجمن صنفی کارگری، 29 کانون هماهنگی شوراهای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمایل بیشتر کارفرمایان به انتخاب نماینده کارگران در کارگاه

تمایل بیشتر کارفرمایان به انتخاب نماینده کارگران در کارگاه