مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 06:202021-05-10پزشكي

پژوهشگران: دام نانویی ویروس کرونا را گیر می اندازد


پژوهشگران دام نانویی ساختند که ویروس کرونا را گیر می اندازد و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا این ویروس را به سرعت از بین ببرد، نتایج این تحقیق در محیط آزمایشگاهی بسیار موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از ستاد توسعه فناوری نانو، محققان دانشکده مهندسی مولکول پریتزکر (PME) در دانشگاه شیکاگو یک روش کاملاً جدید برای مقابله با ویروس کرونا طراحی کرده اند، آنها تله نانویی ساختند که می تواند ویروس را به دام اندازد.

این تله های نانو با تقلید از سلول های هدف، ویروس را جذب می کنند، وقتی ویروس به تله های نانویی متصل می شود، تله ها ویروس را از سلول های دیگر جدا می کنند و برای تخریب، آن ها را در اختیار سیستم ایمنی بدن قرار می دهند.

از نظر تئوری، این نانولوله ها همچنین می توانند برای انواع مختلف ویروس ها مورد استفاده قرار گیرند که منجر به یک روش بالقوه جدید برای جلوگیری از گسترش ویروس می شود، اگرچه این روش درمانی در مراحل اولیه آزمایش است، اما محققان تصور می کنند که می تواند آن را به گونه ای توسعه دهند که از طریق اسپری بینی تجویز شود.

آست از محققان این پروژه گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، تیم تحقیقاتی ما در حال توسعه این روش جدید برای درمان کووید 19 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگران: دام نانویی ویروس کرونا را گیر می اندازد

پژوهشگران: دام نانویی ویروس کرونا را گیر می اندازد