مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 06:052021-05-10پزشكي

بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در انتظار کشتار کنندگان غیر مجاز دام


مدیرکل دامپزشکی لرستان با تشریح بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به کشتارکنندگان غیرمجاز دام در استان هشدار داد.

- ایسنا/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان با تشریح بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به کشتارکنندگان غیرمجاز دام در استان هشدار داد.

مصطفی زبردست، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به فرا رسیدن فصل بهار و روزهای گرم سال و همچنین ازدیاد میزان زاد و ولد حشرات و کنه ها، برخی از بیماری های مشترک بین انسان ودام نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این فصل شیوع پیدا خواهند کرد.

وی در تشریح این بیماری، افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری های مشترک بین انسان ودام مخصوصاً دام های اهلی و نشخوارکنندگان است.

زبردست تصریح کرد: این بیماری در فصول گرم سال در سطح دنیا امکان انتشار آن وجود دارد و در دام هیچ نشانه بالینی نداشته اما در انسان با تب و درد عضلانی، تهوع وخونریزی گسترده در سطح بدن قابل تشخیص است، این بیماری عمدتاً در افرادی که با دام ها در ارتباط هستند از قبیل قصابان، چوبداران، سلاخان، دام داران و دام پزشکان ممکن است مشاهده شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، عنوان کرد: تنها راه جلوگیری از این بیماری در جمعیت انسانی رعایت پوشش حفاظت فردی کسانی است که با دام ها در ارتباط هستند، جلوگیری از کشتار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در انتظار کشتار کنندگان غیر مجاز دام

بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در انتظار کشتار کنندگان غیر مجاز دام