مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 06:002021-05-10بين الملل

چرا بن سلمان به سمت ایران آمد؟


پیش بردن همزمان دو سیاست متضاد برای کشورهای عربی مهارت دیپلماتیک زیادی طلب خواهد کرد: آنها از سویی در حال عادی سازی رابطه با ایران هستند و همزمان می خواهند به ایران هم نزدیک شوند.

- تغییر لحن دولت سعودی نسبت به ایران و اظهارات اخیر محمد بن سلمان درباره تمایل پادشاهی سعودی به داشتن رابطه خوب با ایران و نیز انتشار گزارش هایی مبنی بر عصرایران ، الی لیک ستون نویس وب سایت شبکه خبری بلومبرگ آمریکا با انتشار مقاله ای، تغییر لحن و سیاست آشکار محمد بن سلمان در قبال ایران را به تغییر دولت در آمریکا مرتبط دانسته اما در عین حال واقعه حمله ماه سپتامبر 2019 به تاسیسات نفتی سعودی را هم بی ارتباط به این چرخش سعودی و حتی دیگر کشورهای عربی کرانه جنوبی حلیج فارس از جمله امارات در قبال ایران نمی داند.

بلومبرگ در مطلبی به قلم الی لیک نوشت: اواخر ماه گذشته محمد بن سلمان ولیعهد سعودی یک شاخه زیتون به سمت دشمن اصلی کشورش دراز کرد.

بن سلمان در مصاحبه خود با تلویزیون عربستان گفت که وی به دنبال داشتن روابط خوب با ایران است.

این حداقل یک عقب نشینی لفظی برای سعودی ها است، که درگیر جنگی شریرانه و ویرانگر علیه حوثی های مورد حمایت ایران در یمن هستند و از طرفداران جدی جنگ اقتصادی دونالد ترامپ رییس جمهور سابق علیه ایران بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بن سلمان به سمت ایران آمد؟

چرا بن سلمان به سمت ایران آمد؟