مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 04:302021-05-10سياسي

میرسلیم: عدم اجرای قانون توسط بانک مرکزی منجر به کاهش ارزش پول ملی شده است


نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی به یک دهم کاهش یافته، آن را ناشی از عدم اجرای قانون توسط بانک مرکزی دانست.

- نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی به یک دهم کاهش یافته، آن را ناشی از عدم اجرای قانون توسط بانک مرکزی دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در نامه سیدمصطفی میرسلیم خطاب به دژپسند آمده است: جناب آقای دکتر فرهاد دژپـسـند وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی با سـلام، پیرو مکاتبات صورت گرفته و عدم ارائه پاسخ متقن و شفاف از سوی معاونت محترم امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی، با توجه به اهمیت خاص موضوع عدم اجرای قانون در حفظ ارزش پول ملی در مقابل ارزهای خارجی و طلا، و همچنین عدم اجرای قانون در حفاظت از ذخایر و منابع بانک مرکزی نکاتی را بدین شرح به استحضار می رساند: 1- طبق ماده 21 احکام دائمی برنامه های توسعه کشور ( مصوبه 1395) اداره امور بانک مرکزی، بر اساس قانون پولی و بانکی (آخرین اصلاحات اسفند 1397) است.

2- بر اساس بند الف ماده 1 قانون پولی و بانکی، واحد پول ایران《ریال》است.

( یک ریال) به عنوان پایه پول ملی و ابزار مبادلات داخلی و بین المللی، ارزش ذاتی خود را از دست داده و از نظر اقتصادی بی معنی و همچنین از نظر ماده چهار اساسن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میرسلیم: عدم اجرای قانون توسط بانک مرکزی منجر به کاهش ارزش پول ملی شده است

میرسلیم: عدم اجرای قانون توسط بانک مرکزی منجر به کاهش ارزش پول ملی شده است