مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 03:202021-05-09اقتصادي

فرش بافی؛ شغل دوم روستاییان زنجانی


مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی استان زنجان گفت: فرش بافی پس از کشاورزی و دامپروری شغل دوم روستاییان در زنجان است.

- ایسنا/زنجان مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی استان زنجان گفت: فرش بافی پس از کشاورزی و دامپروری شغل دوم روستاییان در زنجان است.

ناصر باباخانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بازار فرش دستباف، اظهار کرد: صادرات فرش در دوره های گذشته با مشکلاتی از قبیل تغییر سلیقه بازار، تحریم ها، مشکلات پیش آمده در کشورهای منطقه و مهم تر از آن نقدینگی مواجه بود.

وی با بیان اینکه با بروز ناامنی در منطقه، سرمایه گذاری از حوزه فرش به حوزه ارز و طلا منتقل می شود، افزود: اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی استان زنجان به دنبال این است که بتواند بازار پایداری را برای فرش دستباف استان تدوین و ایجاد کند.

این مسئول با اشاره به فرشبافی در جامعه روستایی استان، ادامه داد: فرش بافی پس از کشاورزی و دامپروری شغل اصلی روستاییان در بیشتر مناطق استان بوده و تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد این خانوارها دارد، به طوری که در اغلب خانه ها دارهای قالی توسط زنجان ها برپا می شود.

باباخانی تصریح کرد: فعالیت در حوزه بیمه قالی بافان، ارائه مواد اولیه به متقاضیان و پرداخت تسهیلات حداقلی به قالی بافان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش بافی؛ شغل دوم روستاییان زنجانی

فرش بافی؛ شغل دوم روستاییان زنجانی