مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 03:002021-05-09بين الملل

طالبان افغانستان به مناسبت عید فطر 3 روز آتش بس اعلام کرد


پس از چندین هفته افزایش خشونت که افغانستان را درگیر کرد، شبه نظامیان طالبان امروز (دوشنبه) تاکید کردند که به مناسبت عید فطر که از این هفته آغاز می شود، - پس از چندین هفته افزایش خشونت که افغانستان را درگیر کرد، شبه نظامیان طالبان امروز (دوشنبه) تاکید کردند که به مناسبت عید فطر که از این هفته آغاز می شود، سه روز آتش بس در این کشور اعلام می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد نعیم، سخنگوی طالبان در پیامی توییتری نوشت: برای اینکه مجاهدین دوباره در عید سعید فطر یک فضای صلح آمیز و ایمن را برای هموطنان فراهم کنند تا آنها بتوانند این مناسبت شاد را جشن بگیرند، به همه مجاهدین دستور داده می شود که همه عملیات های تهاجمی را متوقف کنند.

عید فطر چهارشنبه یا پنجشنبه این هفته بسته به زمان رویت هلال ماه آغاز خواهد شد.

این آتش بس در زمانی اعلام می شود که بمبگذاری مقابل مدرسه ای دخترانه در غرب کابل دست کم 68 کشته بر جای گذاشت که اکثرا محصل بودند و بیش از 165 تن دیگر را زخمی کرد.

هیچ گروهی فعلا مسوولیت این حمله مرگبار را بر عهده نگرفته است.

شبه نظامیان طالبان که برای سرنگون کردن دولت کابل از زمانی که خودشان به دست نیروهای تحت امر آمریکا در اواخر 2001 عزل شدند کار می کنند، هرگونه مشارکت در این بمبگذاری را تکذیب کرده و آن را محکوم کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان افغانستان به مناسبت عید فطر 3 روز آتش بس اعلام کرد

طالبان افغانستان به مناسبت عید فطر 3 روز آتش بس اعلام کرد