مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 02:552021-05-09اقتصادي

نگاه منطقی نسبت به تعیین مهریه در بین خانواده ها وجود ندارد


فرهنگ غلطِ تعیین مهریه های نامتعارف به یک مشکل دربین خانواده ها تبدیل شده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی یک جامعه شناس گفت: فرهنگ غلطِ تعیین مهریه های نامتعارف به یک مشکل دربین خانواده ها تبدیل شده است.

منصوره ایزدی در گفت وگو با ایسنا افزود: هنوز نگاه منطقی نسبت به تعیین میزان مهریه در بین خانواده ها وجود ندارد و فرهنگ غلط تعیین مهریه های نامتعارف موجب ایجاد مشکلات دربین خانواده ها شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از خانواده ها به خیال خود گمان می کنند بالا بودن مهریه دختر ارزش و احترام او را بالا می برد؛ تصریح کرد: فردی که توانایی پرداخت حتی یک سوم از مهریه را ندارد بالا بودن مهریه مشکلی از زوجه را حل نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مهریه های غیر متعارف و بالا یکی از علل کاهش آمار ازدواج و به نوعی مانعی برای ازدواج در جامعه تبدیل شده، اظهارکرد: متاسفانه فرهنگ غلط (مهریه را کی داده کی گرفته،) چشم و هم چشمی که در بین مردم رواج دارد موجب شده طبق آماری که اعلام شده تعداد زندانیان مهریه بالا برود.

ایزدی خاطر نشان کرد: خانواده ها باید بدانند مهریه بالا و غیر متعارف هیچ تاثیری در تحکیم خانواده ها ندارد و در برخی موارد خود برهم زننده محیط گرم خانواده و روابط زناشویی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه منطقی نسبت به تعیین مهریه در بین خانواده ها وجود ندارد

نگاه منطقی نسبت به تعیین مهریه در بین خانواده ها وجود ندارد