مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 22:202021-05-09سياسي

وزارت کشور می تواند ابلاغیه شورای نگهبان برای انتخابات را اجرا نکند؟


وزارت کشور از حالا خود را آماده کرده که داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بدون درنظر گرفتن شروط شورای نگهبان برای حضور در انتخابات نام نویسی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه اعتماد نوشت: 5 روز پیش بود که هادی طحان نظیف در قامت حقوقدان شورای نگهبان در ادامه سلسله یادداشت های اینستاگرامی خود از مصوبه ای جدید در شورای نگهبان پرده برداشت.

مصوبه ای که بر مبنای آن شروطی جدید چون سابقه وزارت و شهرداری، مدرک کارشناسی ارشد و البته حضور داوطلبان در حد فاصل 40 تا 75 سال به مصوبه شورای نگهبان در سال 96 افزوده شد.

همان سال 96 هم البته انتقادات بسیاری به حد و حدود اختیارات شورای نگهبان و ورود این نهاد به روند قانون گذاری وارد شد اما سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی عالی ترین مقام جمهوری اسلامی و درخواست او برای روشن سازی معیارهای در نظر گرفته شده در قانون اساسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری به نوعی حکم حکومتی تلقی می شد و ضامن اقدامات شورای نگهبان.

این شورا بر مبنای همان اجازه شنبه هفته جاری 11 اردیبهشت ماه شروط جدید خود را ابلاغ کرد؛ شروطی که همان هایی بود که مجلس یازدهم در اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری گنجانده بود و پس از انتقادات بسیار فعالان سیاسی با ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام که اتفاقا مبنای فع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت کشور می تواند ابلاغیه شورای نگهبان برای انتخابات را اجرا نکند؟

وزارت کشور می تواند ابلاغیه شورای نگهبان برای انتخابات را اجرا نکند؟