مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 20:552021-05-09سياسي

اجرای آیین سنتی شمایل گردانی ابن ملجم مرادی در روستاهای کاشان


آیین سنتی شمایل گردانی ابن ملجم مرادی شب بیست و هفتم ماه رمضان در روستاهای کاشان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیین سنتی شمایل گردانی ابن ملجم مرادی در شب بیست و هفتم ماه رمضان در روستاهای کاشان برگزار شد.

کارشناس و محقق میراث فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری این آیین سنتی در روستاهای کاشان اظهار داشت: از جمله مکان هایی که شمایل گردانی ابن ملجم مرادی همزمان با شب 27 ماه مبارک رمضان برگزار می شود، روستای نشلج از توابع بخش نیاسر کاشان است.

عباس حلواچی نشلچی با بیان اینکه کوچه پس کوچه های این روستا در هنگام برگزاری این آیین مملو از هیاهوی کودکان است که با گرداندن شمایل ابن ملجم مرادی به گونه ای به دادخواهی و قصاص قاتل امام علی (ع) برخاسته اند، ابراز داشت: پشت این هیجان کودکانه و پشت آن شمایل ساخته و پرداخته شده که روی دستان کودکان پایین و بالا می رود تاریخی به بلندای اسطوره های کهن ایرانی نهان است.

این کارشناس و محقق میراث فرهنگی تصریح کرد: کودکان روستا در شب 27 ماه مبارک رمضان بنا به سنتی دیرین با استفاده از لباس های کهنه عروسک هایی می سازند که شبیه ابن ملجم مرادی در خیالشان است.

وی با بیان اینکه هنر کودکانه می تواند تمسخر خاصی را به این عروسک می دهد که جلوه ای از خیال و باور آنها به آیین های مذهبی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای آیین سنتی شمایل گردانی ابن ملجم مرادی در روستاهای کاشان

اجرای آیین سنتی شمایل گردانی ابن ملجم مرادی در روستاهای کاشان