مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 18:452021-05-09بين الملل

خبرهای تازه از پذیرش حداقلی زائران خارجی در حج امسال


پس از انتشار خبری درباره احتمال ممنوعیت پذیرش زائر خارجی در ایام حج تمتع از سوی عربستان برای دومین سال متوالی، سعودی ها در جلساتی پذیرش حداقلی زائران خارجی درحج تمتع سال جاری را بررسی خواهند کرد.

- خبرگزاری فارس ـ گروه حج و زیارت ـ مریم سادات آجودانی: سفر به حج تمتع سال جاری همچنان نامشخص است و هنوز سعودی ها درباره وضعیت پذیرش زائران خارجی به عربستان در ایام حج تمتع اظهارنظر قطعی نکرده اند، اما چندی پیش یکی از رسانه های خارجی به نقل از منابع آگاه سعودی از بررسی اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود حجاج خارجی در دومین سال متوالی در مناسک حج تمتع سال جاری خبر داد.

پس از انتشار این خبر، برخی کشورهای اسلامی از تصمیم سعودی ها برای نپذیرفتن زائر خارجی گلایه داشتند و حتی با طرف سعودی تماس داشته و خواستار تجدید نظر در این رابطه شدند.

بر همین اساس، روز گذشته برخی از متولیان حرمین شریفین و مسؤولان  وزارت حج عربستان در جلسه ای وضعیت حج تمتع 1442 را برای پذیرش حداقلی زائران خانه خدا بررسی کردند تا در صورت امکان از کشورهای متقاضی که کمتر با کرونا درگیر هستند، زائر خارجی بپذیرند.

حتی ساعاتی قبل، وزارت حج عربستان از اعلام تصمیم متولیان حج در روزهای آینده خبر داده و برخی از افراد نیز برپایی حج تمتع امسال به صورت حداقلی را تأیید کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرهای تازه از پذیرش حداقلی زائران خارجی در حج امسال

خبرهای تازه از پذیرش حداقلی زائران خارجی در حج امسال