مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 16:052021-05-09اقتصادي

وجود بالغ بر 4 میلیون سند ملی در آرشیو ایران


معاون اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از جمع آوری چهار میلیون و 300 هزار پرونده اسنادی طی 51 سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: از این میزان تنها 45 هزار سند مربوط به میراث مکتوب تاریخی و نفیس است.

- ایسنا/گیلان معاون اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از جمع آوری چهار میلیون و 300 هزار پرونده اسنادی طی 51 سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: از این میزان تنها 45 هزار سند مربوط به میراث مکتوب تاریخی و نفیس است.

خسرو طالب زاده در نشست مجازی اسناد ملی و میراث مکتوب؛ پلی به آینده که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه شمال کشور برگزار شد، با بیان اینکه نقش و کارکرد سند در توسعه کشور تا حدودی مورد غفلت واقع شده است، اظهار کرد: به این جنبه از مفهوم سند خیلی توجه جدی و شایسته نشده است.

وی با اشاره به تاخیر 70 ساله تاسیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سال 1349 و ذیل سازمان امور اداری و استخدامی کشور تاسیس شده و لذا این تاخیر در تاسیس چنین سازمانی ضایعات زیادی به همراه داشته و بخش قابل توجهی از اسناد گردآوری و ثبت و ضبط نشده است.

معاون اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فلسفه تاسیس این سازمان را جمع آوری اسناد دستگاه های دولتی دانست و اضافه کرد: بخش قابل توجهی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود بالغ بر 4 میلیون سند ملی در آرشیو ایران

وجود بالغ بر 4 میلیون سند ملی در آرشیو ایران